OJ!

Oj vad tiden springer iväg, terminen är slut om mindre än en vecka för att vara mer exakt så har jag min sista tenta den 31/5 och sedan är det sommarlov. Förhoppningsvis klarar jag tentan och då innebär det att jag slipper spendera 3 veckor genom att plugga till en omtenta. Håll tummarna med mig!
6 dagar innan tentan brukar för mig betyda PANIK och ÅNGEST till tusen. Men inte denna gången, det är både skönt samtidigt som det skrämmer mig. För jag borde vara panikslagen för jag kan inte allt än men jag orkar inte riktigt. I mitt huvud har jag redan tagit sommarlov, ett stadium som inte är det optimala just nu. Men jag ska kämpa ändå, fast hjärnan motarbetar och kroppen bara vill ligga ute och steka på en filt i solen som alla andra verkar kunna göra. Men om 6 dagar är det klart, då kan jag steka på en filt och det bästa av allt. Jag åker hem mot en sommar på västkusten, som om det kunde bli bättre!
Men det är också läskigt att åka hem, för det innebär att jag klarat av det första året av mina 4 på universitetet det vill säga bara 75% kvar! Jag har klarat av att bo i en helt främmande stad och jag har till och med börjat kalla denna staden för mitt hem för i mitt huvud har jag två hem, hemma i Göteborg och hemma i Örebro. Det är konstigt det där, för samtidigt som jag säger att jag är hemma här i Örebro så känns det som om jag bara bor här tillfälligt och att det inte riktigt är hemma, frågan är hur länge denna känslan kommer ligga kvar.
Det har ändå hänt en hel del detta året och jag har gått från att jobba dag ut och dag in med att serva kunder i telefon till att bara ha näsan i en bok. Har gått från att bo hemma med mamma, pappa och syster till att först dela lägenhet med en skåning tills i julas när jag tog över lägenheten och hon flyttade och in flyttade världens goaste tjej från stockholm som nu 1/7 kommer ta över den fina 3an som vi bor i eftersom jag från och med nästa fredag har fått mig en alldeles alldeles egen lägenhet. En liten liten 1a men det kommer duga alldeles utmärkt för mig! Så från i höst när jag flyttar tillbaka hit är det till en ny adress som gäller för mig!
Oj nu blev det långt, jag ska ta tag i mitt plugg igen. KOM IGEN SANNE, KÄMPA!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!