Friday I'm in Loooooove!

Jag älskade fredagar när jag fortfarande jobbade, bara för att det var en sådan där speciell känsla hela dagen. Nu för tiden när jag pluggar istället för att jobba är fredagar fortfarande mysiga men inte alls på samma sätt. Speciellt tråkigt med helg är det när det är tenta nästa vecka, vilket gör att denna helgen bara kommer innebära plugg. Plugg i massor och ja, välkommen till mitt liv som student på universitet. Men vem sa att det skulle vara enkelt?
Håller tummarna till tusen att jag klarar denna tentan, hade vart så JÄKLA skönt att gång på gång slippa göra om tentor. Speciellt när jag varje gång när jag fått omtenta enbart missat på 1-2 poäng vilket innebär att jag är alldels jätte nära men inte riktigt har den där sista lilla kunskapen som krävs för att klara tentan. Men nu är det förhoppningsvis ändring på det.
Dålig uppdatering - jo tack jag vet. Hade lite faktiskt glömt att jag hade en blogg men kom på det nu ikväll när jag sitter hemma och käkar godis alldeles alldeles ensam. Mikaela är hemma hos någon kompis och det är faktiskt lite tomt om jag får säga det själv. Fast samtidigt rätt skönt :)
Men vad har jag hunnit med sedan jag sist skrev, hmmm. Har hunnit vara hemma två gånger om och träffa alla fina, har hunnit träna en väldans massa, har hunnit plugga och såklart träffat massa godingar här i Örebro. Förra helgen var jag hemma, min mamma fyllde jämt och jag överraskade genom att komma hem lite sisådär oannonserat. Underbara mamma grät och var nöjd med sin dag - för det är ju det som räknas.
Jag inser att det snart är sommar och jag kan ju inte säga annat än att jag LÄNGTAR som en tok! :) Innan sommaren kommer ska jag hinna med att:
- Åka hem nästa helg för en långhelg och fira mamma med hennes vänner
- Åka till Jönköping och hälsa på underbara kusin
- Åka hem över påsk och vara hemma en hel vecka - där snackar vi lyx
- Åka till BAAAARCELOOOONA!
- Skriva tenta
- Skriva en ännu större tenta
- Göra grupparbete
Det var väl ungefär vad jag kom på nu, men med tanke på att jag åker hem den 31/5 alltså om 2½ månad är det mycket som ska hinnas med. Så nu hinner jag inte ligga här och slappa på soffan, mot sängen och ta vara på dagen imorgon!
Om det är någon som läser hemifrån Västkusten så ska ni veta att jag SAKNAR er alla i massor!
PUSS & KRAM

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!