Sjuk!

Näsan rinner, halsen gör ont och jag svettas som en tok! Jag gillar inte att vara sjuk, speciellt inte nu när nollningen håller på! Jag vill vara med på allt hela tiden, för det är så himla kul!

Idag har jag vart en kortkort stund i skolan, vi har påbörjat ett grupparbete och träffades i gruppen idag för att bestämma hur vi ska lägga upp det. Nu har vi lite mer koll, men jag MÅSTE sätta mig och läsa igenom helveteshäftet. Just nu verkar jag vara den enda i världen som inte läst detta underbara häfte, språket är så föråldrat vilket gör att samtidigt som man läst klart en sida har man glömt vad det stod längst upp på sidan. Det är intressant verkligen, men frågan är hur jag skall gå tillväga för att lära mig vad som står och minnas det!

Nollningen idag är COLLEGEPARTY - det kan man ju inte missa. Ska tydligen vara den roligaste festen på hela nollningen! Trots att jag är sjuk så ska jag pallra mig dit. Sen när jag åker hemåt beror på hur jag mår. Antagligen blir det en tidig kväll, men jag vill inte missa det så det är bara att lida. Imorgon till exempel är det Sesamfight följt av grillning, vilket inte känns lika kul. Så jag satsar väl på att bli ännu sjukare eftersom jag går ut ikväll och sedan ligga hemma och tycka synd om mig själv hela dagen imorgon.

Nu äre dags för häftet, bara å börja för att kunna bli klar någongång!

/sanne

Söndag!

Hej!
Kul att du har hittat hit, vilken blogg har du hamnat på nu och vad kommer den handla om är vad jag brukar fundera på när jag slinker in på nya bloggar.

Som svar på frågan kan jag säga att du har kommit in på en blogg som skrivs av mig Sanne, en tjej som nyss är fyllda 21 år. Jag kommer ursprungligen från en liten ort två mil utanför Göteborg men bor nu i Örebro. Jag har lämnat mitt liv, min familj och mina kompisar hemma i Göteborg för att flytta 30 mil till en ny okänd stad. Vad är anledningen till detta då? Jo jag har kommit in på Örebro Universitet och kommer nu tillbringa de närmsta 4 åren genom att plugga här till Civilekonom. Som målet ser ut nu vill jag i framtiden spendera mitt liv genom att jobba som revisor, men det är en bra bit att gå tills jag är där och känner jag mig själv rätt kommer jag ändra mig flera gånger under utbildningens gång vilket gör att jag kanske slutar som något helt annat. Men oavsett vad jag vill göra så är civilekonom-utbildningen en bred utbildning vilket betyder att jag absolut inte är låst till ekonomi. Man kan till exempel jobba med personalansvar och marknadsföring.

Meningen med min blogg är dels att jag genom att skriva här kommer kunna gå tillbaka och se vad jag tänkte, gjorde och tyckte under denna perioden i mitt liv. För antagligen är detta en tid som kommer påverka mig som människa mycket. Då jag bara är i början av studierna får vi se vad som händer. Min mening med bloggen är också att min familj, vänner och annat löst folk som vill kunna följa vad jag gör i min nya stad ska kunna göra det!

/sanne

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!