2 0 1 1 - En årssummering i miniformat!

Först var min tanke att enbart skriva att det inte hänt så mycket för mig 2011, tills jag insåg att genom att säga det hade jag ljugit. För ett år sedan satt jag i en lägenhet på 38 kvadrat vid Kapellplatsen i centrala Göteborg, en lägenhet som jag hyrde i 3:e hand och spenderade en stor del av min vår i denna lägenhet. Jag jobbade dag ut och dag in med att servra kunder via telefon och vara sådär suuuupertrevlig!
Lagom till midsommar och sommarens intåg var det dags för mig att flytta hem igen, hem till skogen i Floda hem till mamma & pappa och färdiga matlåder - inte helt fel!

Sommaren hann ta slut innan jag ens fattade att den hade börjat, men sånt är livet! Fick lite semester som bland annat spenderas på roadtrip med finaste, hela södra sverige hann vi se på 5 dagar! Effektivitet när den är som bäst!
Beskedet som jag väntat på alldeles för länge kom också, jag hade kommit in på universitetet i Örebro, Civilekonomprogrammet var det jag skulle läsa från september. Efter det gick allt fort, det gällde att hitta bostad och begära tjänstledigt från jobbet illa-kvickt! Allt löste sig tack och lov! 23/8 lämnade jag allt som trygghet hette och begav mig på mitt nya äventyr alldeles ensam. Det var det jobbigaste jag har gjort, men än så länge har jag inte ångrat mig! Visst det är klart det är dagar när jag bara vill ta mitt pick och pack och åka hem till alla som jag älskar men jag tror jag vinner mycket på att hålla mig kvar här och kämpa mot saknaden hem. Så jag kämpar, jag kämpar och ger INTE UPP! Under hösten har det varit nollning som var hur kul som helst, visst efteråt var det nog lite alkis-varning på mig men sånt är livet ;) Jag har pluggat en hel del under hösten med, för det är ju trots allt därför jag är här. Det är meningen att jag ska få en bra utbildning!
Nu i början av 2012 sitter jag i min egna lägenhet, en lägenhet 30 mil från där jag satt för ett år sedan. Det är en lägenhet som jag har första-handskontrakt på. Det är en 3a som jag delar med en tjej som jag själv har fått välja ut!
Målen för året som kommer är riktigt många och jag är förväntansfull på vad året har att erbjuda!
Framförallt är tanken att hitta en liten etta som jag kan bo i här i Örebro. Förhoppningsvis lyckas jag med det, för lika kul som det är att dela lägenhet vet jag att det är lika skönt att bo själv. Att bara ha mig själv att skylla om det finns odiskade kastruller och bara mig själv att påverka om det är stökigt på golvet!
Om ett år när jag är i samma sits igen med att skriva en summering av året håller jag tummarna att jag sitter i en annan lägenhet - en lägenhet som bara jag bor i!
Hoppar ni håller en liten tumme för mig med, så ska vi se att detta allt går vägen!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Ooooh det var kul att läsa :) Glad att du har det bra & trivs! Fast jag hade nog saknat alla för mkt och flyttat hem igen... du är tuffare!



Får ta och komma och hälsa på dig snart också!!

2012-01-11 @ 07:42:11
URL: http://jennixx.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!